Stap ik over naar een ander centrum?

Wij hadden alsmaar topembryo's, maar die resulteerden geen van de 8 terugplaatsingen in een zwangerschap en daar werden wij redelijk wanhopig van. Als we dan vroegen wat de volgende stappen waren en of er bijkomende onderzoeken zouden gebeuren, kregen we te horen dat we gewoon geduld moeten hebben, dat er niets scheelt, dat het een kwestie van genetisch materiaal is.
Dat was voor ons geen afdoend antwoord, vandaar dat we met een klein hartje de overstap hebben gemaakt naar UZ Jette. Dit hebben we gedaan op aanraden van mijn gynaecoloog en in overleg met onze behandelende fertiliteitsarts van Sint-Augustinus.
Ik heb het er heel moeilijk mee gehad om mijn vertrouwde omgeving (het enige wat ik min of meer onder controle had) achter mij te laten en naar Jette te gaan. Ik had schrik dat we helemaal van nul zouden moeten beginnen. Dat is niet zo! Je vraagt jouw dossier op in het centrum waar je nu zit en neemt het mee naar het nieuwe centrum, zij gaan met dat dossier verder. Je moet dus niet helemaal opnieuw beginnen.

Vandaag hebben we de eerste afspraak in Jette achter de rug en ik ben écht opgelucht dat we de stap hebben gezet. Daar kregen we onmiddellijk het voorstel om 2 bijkomende onderzoeken (baarmoederslijmvliespunctie om te zien dat er geen ontsteking was & bekijken baarmoeder dat er geen verklevingen waren) te doen om 100% zeker te zijn dat er geen andere problemen zijn en écht alles uit te sluiten. Jette is wel groter dan Sint-Augustinus, maar de mensen zijn er enorm vriendelijk en behulpzaam. Je merkt dat het een machine is en dat heeft ook wel iets geruststellends. Je gaat gewoon mee in de molen, maar voor hetzelfde geld vind jij of jouw partner dat juist niet leuk en willen jullie liever een heel persoonlijke benadering.
Zij sluiten ook niet tijdens de vakantieperiode en dat vind ik ook een pluspunt. Sint-Augustinus sluit een paar weken in de zomervakantie. Hun volste recht natuurlijk en eigenlijk ook wel goed soms (lees: hoe laat ik het los?), maar voor mij nu even niet. :-)


1 opmerking:

  1. Ik was benieuwd wat precies die 2 bijkomende onderzoeken zijn geweest? Een genetische test vh emrbyo en iets met immuniteit? Wat een top nieuws en van harte.
    Mijn email is: jongekim2015@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen